WAT WIJ DOEN
MEDT helpt goede bedrijven om zichzelf te verbeteren, dit doen we door vanuit de klant te denken middels Customer Journey mapping. Zo brengen we de klantreis in kaart en vinden we kansen om beter te worden. Beter voor de klant, beter voor de marge en beter voor de omzet.

introductie
We stellen het vertrekpunt vast en de bestemming. Door een scan van de huidige situatie en beschikbare data bepalen we welke acties nodig zijn om de bestemming te halen. Resultaat is een duidelijk voorstel voor de mogelijke vervolgstappen.

ANALYSE
Wanneer we ervoor kiezen om samen te gaan werken dan beginnen we met een analyse. Op basis van data, gesprekken met medewerkers en kwantitatief en kwalitatief klantonderzoek ontwikkelen we persona’s.
Na een kick off met de betrokken partijen waarin de werkwijze en doel worden gepresenteerd start de analyse. Door middel van data analyse en interviews wordt de benodigde informatie verzameld.

UITWERKING
Voor deze persona’s brengen we de reis in kaart, de kansen binnen die reis en mogelijkheden om die kansen te benutten. We betrekken daarom verschillende mensen bij onze opdrachten.
Op basis van alle informatie worden samen met de betrokkenen de persona’s getoetst en journey gemapped. De kansen worden geïdentificeerd en oplossingen aangedragen.

OPLEVERING
We presenteren de uitkomsten aan de hele organisatie of nodigen hen uit voor de kick off. Ook zijn we als spreker te boeken voor een event, kick off of sales en marketing meeting.
De uitkomsten worden gepresenteerd, geen statisch rapport maar een dynamische online omgeving van waaruit verder gebouwd kan worden een een optimale klantervaring.
kansen in de klantreis
Het in kaart brengen van de klantreis levert altijd nieuwe inzichten op. Het is niet noodzakelijk direct de hele reis van de klant in kaart te brengen. Afhankelijk van de beschikbare data of een specifiek vraagstuk kan Customer Journey mapping ingezet worden voor het verbeter van lead generation, onboarding, support of als vertrekpunt voor een nieuwe website of de update van een bestaande website.
Traffic
In de awareness fase heb je de eerste kans om verkozen te worden boven jouw concurrent. Optimalisatie in deze fase heeft direct invloed op de CPA.
Retentie
Make new friends but keep the old, one is silver and the other gold. Een bestaande klant is goud waard, een nieuwe klant kost goud, we kijken altijd naar hoe we een langdurige relatie kunnen ontwikkelen.
Conversie
In alle stappen in de Journey schuilt het risico op een negatieve ervaring en de kans op een lagere conversie. De kansen en mogelijke ROI maken we inzichtelijk tijdens elk project.
Support
Niet alles gaat goed, maar ook wat niet goed gaat is een kans om een positieve ervaring in de Customer Journey te creëren. Het support proces kan de klantbeleving maken of breken.
Beslissing
Rondom het moment dat jouw klant kiest voor jouw dienst of product liggen kansen om de ervaring van de klant te optimaliseren. Hier begint loyaliteit en is vaak winst te behalen.
Advocacy
Als de hele Journey optimaal is en de customer experience ruim voldoende is komt de klant terug en neemt hij ook zijn vrienden mee. Dit is ons doel en realiseren we samen met opdrachtgevers.